San Jose --> Tortuguero

17 augustus 2017 - San José, Costa Rica

De eerste twee dagen zijn we in San Jose gebleven om bij te komen van de lange reis. Allemaal waren we om 3:30 uur klaar wakker. Lang leve de jetlag! Jongens achter hun iPad gezet en wij midden in de nacht aan de oploskoffie met poedermelk () .

In de ochtend ontbeten en Mike is in de ochtend de auto gaan huren, die we later met zijn vieren zijn gaan ophalen in San Jose. San Jose is een drukke, vieze stad met veel getto wijken waar ik mij niet echt veilig voelde.

We zijn na het ophalen van de auto naar Poas gereden met het doel een vulkaan te bekijken , maar die bleek actief en dus was de weg afgezet na een uur te hebben gereden. Gelukkig zat er wel een restaurant met adembenemend mooi uitzicht, waar we even hebben geluncht.  En de weg er naartoe was ontzettend mooi. Eenmaal terug zijn we een drankje gaan drinken in de bar in de lobby en na wat KFC naar binnen te hebben gewerkt was iedereen om 19:00 uur doodmoe. Vroeg slapen dus alllemaal. Dat was ook wel nodig want de wekker stond om 5:15 uur voor ons volgende avontuur. Wederom bleek de wekker overbodig want we waren weer rond 4:00 uur wakker allemaal. Na allemaal lekker te hebben gedoucht en alles weer ingepakt te hebben reden we rond 6:00 uur weg richting Guapiles.

Trouwens een tip; neem geen koffer mee waar alles "precies"  in past. Ik kan nogal strak inpakken, wat handig is als je 10 dagen all inclusive naar Spanje gaat, maar niet wanneer je met twee kinderen om de 2a3 dagen moet verkassen naar een volgend verblijf.